Replikler Dizisi Leyla ile Mecnun


TRT’nin sevilen dizisi ‘Leyla ile Mecnun’ adeta her repliği ile efsane olmaya aday. Hali hazırdaki diğer dizilerden en büyük farkı da bu zaten. ‘Leyla ile Mecnun’ bir Eflatun film yapımı. Senaryosunu Burak Aksak’ın yazdığı dizinin yönetmenliğini ise Eyüp Boz-Murat Onbul üstlenmişler. Müge Boz, Ali Atay, Asuman Dabak, Ahmet  Mümtaz Taylan, Cengiz Bozkurt, Serkan Keskin, Fatih Kenan Gündoğdu gibi isimler ise oyuncular arasında yer alıyor.  "Hayat C.CANKOREL"
Absürd komediyi seviyorsanız ‘Leyla ile Mecnun’ tam size göre diyebilirim. Karakterler, inceden gönderilen laflar, gündemle ilgili yapılan yorumlar ve özellikle replikleri ile ekranlardaki diğer dizilerden ayrılan bir özelliği var. ‘Leyla ile Mecnun’da gözlemlediğim kadarıyla, ertesi gün insanlar dizide ne olmuş bitmişi konuşmak yerine; Mecnun gibi, Ak Sakallı Dede gibi veya Erdal bakkal gibi konuşmaya çalışıyorlar… İşte bu sebeple konusundan ziyade replikleriyle dikkat çeken dizi olduğunu söyledim.
Hiç Türk dizisi izlemeyenlerin bile tek tercih ettikleri ‘Leyla ile Mecnun’ olabiliyor. Çevremden gözlemlediklerim ve sosyal medyada okuduklarım yönünde bu böyle. Bence tiyatronun absürd komedisi bir dizi filme nasıl entegre edilir örneğini çok iyi gösteren bir yapım. Bende yalan yok… Düzenli izledim mi bu güne dek? Hayır. Beni içine alabilmeyi başardı mı? Yine hayır. Ancak dokusu itibariyle, hep şikayet ettiğim ve birbirinin karbon kopyası olduğunu düşündüğüm dizi filmlerden ayrıldığını anlayabilmem için yetti.
Çünkü hele ki dram dizilerinin yavaşlığı ve ‘aynılığı’ ile insan ekran karşısında uyuşuyor. ‘Leyla ile Mecnun’da her dakika bir espri patladığından uyanık kalmak mecburiyetindesin. Hatta bilmiyorum daha önce böyle bir benzetme yapıldı mı ama 2010′lu yılların ‘Karagöz ile Hacivat’ı gibi geldi bana… Güldürürken düşündürüyor olması da hani belki her kesimin ilk izleyişte anlayamıyor olmasına neden olabilir. Örneğin ‘Leyla ile Mecnun’u ilk izlediğimde beni sarmadığını söylemiştim. Neden? Suç bende… Esprilerini anlayabilmek için yeterli konsantrasyonu göstermediğim yüzde yüz. Yani biraz emek vermek gerekiyor esprileri anlayabilmek için, eskilerin deyimiyle ‘saksıyı çalıştırmak’.
‘Leyla ile Mecnun’a bakmak isteyenler Pazartesi akşamları saat 19.50′de TRT1′de olsunlar.
İşte ‘Leyla ile Mecnun’dan birkaç replik:
Hoca: Evladım ne yapıyorsun öyle? Niye taş atıyorsun cama?
Mecnun: Hocam zile bastım da, zil çalışmıyor galiba.
Hoca: Ne zili be? Evladım biz burada ders yapıyoruz. Hemen git buradan. Rahatsız etme.
Mecnun: Tamam işte. Ben de onun için şey yaptım. Hocam ben dersinize açık öğretimden katılmak istiyorum. Böyle bir cami aralarsanız, biraz da yüksek konuşursanız ben duyarım buradan.
*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** **** *** *** *** *** *** *** ***
Mecnun: Baba sen o çeki niye alıyorsun Allah aşkına niçin aldın baba ya yani ben şurada bir ilişkinin temellerini atmak üzereyim bırak temeli altıncı kata çıkacağım sen öz oğluna kaçak kat çıkan mütahit muamelesi yapıyorsun, sen niye alıyorsun o çeki?
İskender: Nereden çıktı bu inşaat merakı?
Mecnun : Konuyu çarpıtıyorsun baba, çarpıtma!
*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** **** *** *** *** *** *** *** ***
İŞVEREN: akşam oldu nerdeyse yeni mi geliyon be kardeşim
İSMAİL: ama usta gelme benim üzerime benim ilk günden üzerime gelme benim uykum ağır ben ne yapam ya ben uyanamıyom ben uyanamıyorum ne oldu şimdi ben uyuyakaldım diye fabrika mı battı yani bu kadan beni üzüyon
İŞVEREN: hee battı
İSMAİL:  nasıl battı
İŞVEREN: valla kiliti vurdular üzerine..
*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** **** *** *** *** *** *** *** ***
Leyla: Mecnun beraber gidelim?
Mecnun:Beraber mi nereye Amerika’ya mı? Pasaportum yok ki benim.
Leyla: Pasaportun mu yok?
Mecnun: Hee.
Leyla:Hiç mi yok?
Mecnun: Hiç mi mi yok? Ya var da azcık bana kadar var. Onunla da Bulgaristan’a anca giderim zaten
*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** **** *** *** *** *** *** *** ***
İSKENDER: Aynı çocuklukta yaptığın gibi işte dayın gelir Fenerbahçe maçına götürür fenerli olursun, enişten gelir Galatasaray forması giydirir galatasaraylı olursun sen busun.
MECNUN: Bir anlamayadın baba büyüydüm diyorum büyüdüm kaç yaşına geldim baba ya…
İSKENDER: Anneni mi daha çok seviyon beni mi?
MECNUN: Ben ne diyorum sen ne diyorsun?
İSKENDER: Elli kayıt veririm bak elli…
MECNUN: Tabii ki seni seviyorum babacığım …..

Yorumlar

Popüler Yayınlar