Telat Abi: Kapımız Herkese Açık | Röpörtaj


Leyla ile Mecnun'un Telat Abi'si Sadi Celil Cengiz, "Çay Erdal Bakkal'da içilir" sloganının sadece dizi için geçerli olmadığını, dizinin fanlarını sette ağırlayıp beraber çay içmekten çok zevk aldıklarını söyledi.




Yaklaşık bir yıl içinde Kapıkule Muayene Memurluğu yaparken şimdi Türkiye'nin en sevilen dizisinde Telat Abi karakteri canlandıran Sadi Celil Cengiz ile buluştuk. Üniversite ekimiz için yaptığımız röportajda Leyla ile Mecnun ve Üsküdar'a Giderken dizilerinden konuştuk, merak ettiğimiz soruları kendisine sorduk. Ayrıca üniversite hayatı ve Edirne hakkında da görüşlerini aldığımız Sadi Celil Cengiz, içtenlikle sorularımızı cevapladı. Edirne'de Çalgılı Meyhane'ye çok gittiğini belirten Cengiz, Edirnespor GK'nın maçlarını takip ettiğini de söyledi. Leyla ile Mecnun'un set arkasında da oldukça eğlenceli olduğunu, tüm oyuncuları başarılı ve çok cana yakın bulduğunu ifade etti. Üniversiteyi 7 yılda bitirdiğini de kaydeden Cengiz, kendisini çizgi karakter 'Shaggy'ye benzetenlere de cevap verdi. Oldukça samimi bir ortamda gerçekleştirdiğimiz söyleşi ile sizleri başbaşa bırakıyoruz. İşte keyifle okuyacağınıza inandığımız bir röportaj;


YAVUZ, ROBİN HOOD GİBİ
***İşletme okudunuz. Oyunculuk hayatınız nasıl başladı?
-Liseden bu yana tiyatroya merakım vardı. Okulda tiyatro grubuna girdik. Üniversitede bahar şenliklerinde oyunlarımızı sahnelerdik. İşletme bölümünü 7 yılda bitirdim. Okula gitmezdim hep tiyatro ile ilgili çalışmalarla ilgilenirdim. Daha sonra yükseklisansımı sinema-televizyon üzerine yaptım. Daha sonra da kısa filmler çekmeye başladım. Arkadaşlarımın çektiği kısa filmlerde de rol aldım. Sonra da devamı geldi.

***Üsküdar'a Giderken dizisinde oynadınız. İyi bir diziydi yayından kaldırıldı. Neden?
-Dizinin senaristi Selçuk Aydemir arkadaşımdı. Bir gün çağırdı ve oynamaya başladım. Güzel bir diziydi, fakat reyting kurbanı oldu.
***Ardından Leyla ile Mecnun'da oynamaya başladınız.
-Evet. Üsküdar'a Giderken'de oynadığım için memurluktan istifa ettim. Fakat Üsküdar'a Giderken bitince işsiz kaldım. Leyla ile Mecnun'un senarsiti Burak Aksak da çok yakın arkadaşım. Ona söylemiştim, bir bölüm dahi olsa oynat diye, O'nun da yazdığı güzel bir karakter varmış, bir gün beni çağırdı. Bu şekilde başladım.


***Telat Abi karakterini oynuyorsunuz. İzleyicilerin yeni karaktere tepkisi nasıl?
- İlk zamanlar tereddütlüydüm. Çünkü oturmuş bir kadro var ve projeye yeni dahil ediliyorsun. Fakat Burak öyle güzel bir karakter yazmış ki gelen tüm tepkiler olumlu.
***Telat Abi de hırsız, Yavuz da. Aradaki fark nedir?
-Yavuz iyi bir karakter. Ahlakı ve kriterleri olan biri. Arkadaşları için fedakarlık yapan, saygılı. Yavuz eve girerken ayağına galoş takabilecek bir insan. Aslında Yavuz'un sosyal adaletsizlik içinde hırsızlığın o kadar kötü olmadığını belirten bir mesaj veriyor. Yani LCD televizyonunu belli bir maddi gücü olan insanların aldığını varsayarsak, sadece onları soyuyor. Yani Robin Hood gibi. Benim canlandırdığım Telat Abi ise Yavuz'un tam tersi. Beraber iş yaptıkları adamları satan biri.
***Peki set arkası da kamera önü gibi eğlenceli mi?
-Dizideki ortam çok güzel. Rahat, kompleksiz oyuncular var. Ayrıca kamera önünde nasılsa, kamera arkasında da ortam hep aynı. O nedenle çok şanslıyız. 
***Dizi fanları sete geliyor mu?
-Biz sete herkesi bekliyoru. Setimiz herkese açık. Dizinin fanları sürekli geliyor. Güzel bir ev sahipliği yapmaya çalışıyoruz. "Çay Erdal Bakkal'da içilir" diye bir sloganımız var dizi de. Aslında gerçekte de öyle. Cengiz Ağabey tüm misafirlerine çay ikram ediyor, kimseyi geri çevirmiyor. 
***Leyla ile Mecnun son yılların ençok izlenen dizeleri arasında gösteriliyor. Bunun nedeni nedir?
-En önemlisi oyuncu kalitesi. Tüm oyuncular çok başarılı. İşlerini de çok severek yapıyorlar. Müzah anlayışı açısından farklı oyuncular var. İnanılmış bir proje. 

  
***Leyla ile Mecnun fanları sizi 'shaggy' karakterine benzetiyor. Siz de benzerlik buluyor musunuz?
-Yıllardır benzetirler. Fakat ben kendimi benzetemiyorum.





***Dizideki oyunculuğunuzu nasıl buluyorsunuz?
-Kendimi izlerken çok hata buluyorum. Mesela İskender'i hapse attırdığım bölümde kendimi başarılı bulmadım.
***Dizinin müzikleri de çok tutuluyor.
-Şarkıları Mehmet Erdem yazıyor. Kendisi de müzisyen yakında albümü çıkıyor.

KISA CEVAPLAR

***Yeni bir film projesi var mı?
-Evet. Çalgı Çengi 2 filminde oynayacağım. Kadro değişmedi, bu sene içinde çekilecek. Senaryosu yazıldı.
***Hedefiniz?
-Hedefim uzun metraj filmi çekmek.
***Hangi takımı tutuyorsunuz?
-İyi bir Galatasaray taraftarıyım. Fakat üniversite dönemimde Karagümrük maçlarını kaçırmazdık. Ayrıca Edirnespor Gençlik Kulübü'nün maçlarını da yakından takip ediyorum. 
***Bu zamana kadar çektiğiniz kısa fimler nelerdir?
- 2007'de Adres Soran Adam'ı çektim. O zamanlar benimsinemalarım.com çatısı altında buluşurduk. Burak Aksak ve Selçuk Aydemir de bu ekipteydi. 7 kısa filmim var. 20'lik, Adres Soran Adam, Kayser Söze ödül almış filmlerdir.

ÇALGILI MEYHANE'DE FİX MENÜ

***Edirne'de yaşıyorsunuz, sete gidip-gelmek zor olmuyor mu?
-Ben diziden önce Kapıkule'de muayene memuruydum. 3 yıl çalıştım. Ayrıca eşim burada okul öncesi öğretmeni. 2008 yılından bu yana Edirne'de yaşıyorum. Gölet tarafında oturuyorum. Edirne'de yaşamaktan çok memnunum. İstanbul'da da kiraladığımız bir ev var. Çekim günleri orada kalıyorum. Çekim günü sabahtan İstanbul'a gidiyorum. Dizi genellikle Sarıyer Kireçburnu'nda çekiliyor. 
***Edirne'yi nasıl buluyorsunuz? 
-Edirne ideal bir şehir. fakat herkesin düşündüğü gibi muhalif değil, çünkü burada da çeşitli öğrenci gruplarına diğer şehirlerden farklı bir yaklaşım sergilenmiyor. Sadece Edirne'de hayat çok kolay. İnsan burada yaşarken kendini rahat hissediyor. Tabi başkalarına da sormak lazım. Mesela başörtülü bir kız kendini Edirne'de zaman geçirirken nasıl hissediyor?
***Edirne'de neler yaparsınız?
-Evden çok nadir çıkarım. İlk geldiğim zamanlar Çalgılı Meyhane'de takılırdım. Sigara yasağından önce. Çok samimi bir yerdi. Orada fix menüm vardı. Arnavut ciğeri, haydari, 20'lik rakı üstüne bira. 20 TL'ydi. Mesela orada bir olaya şahit oldum. Bir kız babası meyhanedeyken erkek arkadaşını gelip tanıştırdı. Enteresan gelmişti. Bu çok güzel, medeni bir kent.
***Edirne ile ilgili bir projeniz var mı?
-Edirne'de geçen bir senaryom var. Uzun metraj bir film. İsmi 'HAFIZA'. Edirne'ye katkısı olabilecek bir film. Şuan yoğunluk nedeniyle projeyi bir yıl daha erteledim. Yerel katkıya açık bir iş.

ÜNİVERSİTE HAYATI

***Üniversite hayatınız nasıldı?
-İşletmeyi tercih ederken 17 yaşındaydım. Bölüm hakkında hiçbir bilgim yoktu. Üniversite yerleştirme sistemi öğrencileri yarış atı konumuna konulmasıdır. İş bulma üzerine bir çalışmadır. 3 saat içinde işaretlediğin doğrularla gelen puan senin hayatını şekillendiriyor. Şimdiki aklım olsa sinema-televizyon okurdum. İşletmeyi 7 senede bitirdim ve bir şey öğrenmedim.


Sadi Celil Cengiz kimdir?
1983 yılı Samsun-Çarşamba doğumluyum. İstanbul Üniversitesi İşletme bölümünü bitirdikten sonra Bilgi Üniversitesi'nde Sinema-Televizyon bölümünde yüksek lisans yaptım. Kısa filmler çektim. Çağan Irmak'ın Kabuslar Evi, Selçuk Aydemir'in Ramazan Güzeldir ve Üsküdar'a Giderken gibi projelerde yer aldım. Şimdi de Leyla ile Mecnun dizisinde yer alıyorum. Evliyim.
Anahtar Kelimeler: Sadi Celil Cengiz, Üsküdar'a Giderken, Leyla Ile Mecnun, Burak Aksak, Selçuk Aydemir, Çalgı Çengi, Telat ABi, röpörtaj






Kaynak: mericgazetesi.com

Yorumlar

Popüler Yayınlar